- zwiększenie zdolności konkurencyjnej
- zmniejszenie kosztów osobowych
- lepszy przepływ informacji
- możliwość komunikacji w systemie księgowo -operacyjnym
- przegląd on-line stanu zapasów magazynowych

MOŻLIWOŚĆ MODERNIZACJI SILOSÓW BETONOWYCH
Ze względu na brak silosów stalowych o dostatecznej pojemności, w przeszłości budowano przede wszystkim betonowe silosy o dużej pojemności, których zadnie w centralnie zarządzanym kraju było całkiem jasne: zapewnić dostateczne możliwości magazynowe dla przemysłu młynarskiego i produkcji mieszanek paszowych dla zwierząt gospodarczych. Ilości poszczególnych obiektów można liczyć w setkach, a całkowita zdolność magazynowa przekracza 3,5 miliona ton.
Aktualny stan techniczny i technologiczny tych zakładów jest w znacznym stopniu odbiciem daty budowy i z dzisiejszego punku widzenia jest oceniany, jako niewystarczający. Po prostu większość betonowych silosów wykorzystuje urządzenia technologiczne, które powstały w czasie ich budowy zgodnie z ówczesnymi wymaganiami operacji towarzyszących magazynowaniu. Początkowo osiagana wydajność odbioru, dróg transportu i spedycji wynosiła 60 do 80 t/godz.., co w znacznym stopniu może ograniczyć działanie takiego zakładu, szczególnie w sytuacji, kiedy właściciel silosa chce wyjść naprzeciw swoim dostawcom i partnerom handlowym. Lapidarnie mówiąc – zakład, który nie przejdzie modernizacji i zwiększenia możliwości urządzeń technologicznych, rezygnuje na dobre z tej usługi dla dostawców i jakichkolwiek większych ambicji handlowych.
Wady starych betonowych silosów
mała wydajność, zawodność, wymagania licznej obsługi, nieekonomiczna praca.
Modernizacja
przyjęcie , zzwiększyć jego wydajność, oczyszczanie, suszenie, drogi transportowe, instalacja elektryczna, sterowanie
Wynik
zwiększenie zdolności konkurencyjnej, zmniejszenie kosztów osobowych, lepszy przepływ informacji, możliwość komunikacji w systemie księgowo -operacyjnym, przegląd on-line stanu zapasów magazynowych.
Z eksploatacyjnego punktu widzenia najważniejsza jest niezawodność całego urządzenia technologicznego, jego prostota i intuicyjne sterowanie. Oba aspekty zapewnia wprowadzenie komputera przemysłowego i poszczególnych elementów elektrycznych ze spółki Siemens. Cały silos można sterować za pośrednictwem monitora komputera i wyświetlanego na nim schematu technologicznego. Tak łatwo, jak dziś małe dzieci uczą się stosowania techniki obliczeniowej, można się też nauczyć sterowania urządzeniami technologicznymi betonowego silosa.
Połaczenie potencjału betonowych silosów i modernizacji urządzeń technologicznych kryje prawie nieograniczone możliwości, pytaniem jest tylko, czy już nadszedł czas, aby zostało to zrozumiane ze strony właścicieli. Ten, kto chce odnosić sukcesy w handlu masowymi artykułami rolnymi musi mieć co najmniej takie wyposażenie, jak terminale agrotechniczne, które znamy z zagranicy.
PRZYKŁAD Z PRAKTYKI
W Republice Czeskiej istnieje betonowy silos, który aktualnie przechodzi kompleksową modernizację. W tym silosie są aktualnie użytkowane trzy kosze przyjęciowe wyposażone w przenośniki marki Skandia Elevator, każdy o wydajności 120 ton za godzinę. Podobnie została zwiększona wydajność elewatorów do 120, a nawet 150 t/godz.. Redlery do załadunku i wyładunku zostały wymienione na przenośniki również ze spółki Skandia Elevator, z przemysłowego typoszeregu o największej wydajności. Istotne jest, że do całego urządzenia technologicznego została włączona oczyszczarka Gebr. Ruberg, o wydajności 200 t/godz., którą udało się umieścić na szóstym piętrze tego silosa, czyli dwadzieścia metrów nad ziemią, bezpośrednio w tracie przyjęciowej i spedycyjnej. Z powodu możliwie jak najszybszej spedycji, dla osiągnięcia najlepszych kosztów transportu, przeprowadzono optymalizację procesów i wykorzystano redler spedycyjny o wydajności 200 t/godz., przy załadunku do wagonów kolejowych i samochodów ciężarowych. Wysyłany materiał jest oczywiście ważony na certyfikowanej wadze o dokładności wymaganej w kontaktach handlowych. Ta właśnie szybkość załadunku wymagała sofistykowanego rozwiązania banalnego problemu polegającego na zmiennym ustawieniu wylotuu z drogi komunikacyjnej i konieczności przemieszczania środka transportu, aby osiągnąć optymalny rozkład materiału bez przesypek. Fizycznie nie jest możliwe, aby kierowca samochodu albo manewrowy zestawu kolejowego, byli zdolni do obserwacji wypełnienia przestrzeni załadunkowej, a następnie przejeżdżania samochodem albo dawania sygnałów o konieczności przetaczania. Cały ten problem rozwiązała instalacja kamery skierowanej w kierunku wylotu i sieci Wi-Fi w całej przstrzeni załaadunkuy. Obraz on-line pprzenoszony do tabletu w kabinie, jest sofistykowanym i wygodnym dla obsługi rozwiązaniem, które oczywiście zwiększa prędkość załadunku.
Formularz zapytania ofertowego
form_gdpr